Główna Poczekalnia Dodaj Moje screeny Najlepsze screeny dnia Prywatne wiadomości Zjedź najsamkurwadół Powrót do góry Forum Demotywatorów



Poprzedni temat «» Następny temat
Koniec taniego Ubera i Bolta
Autor Wiadomość
ChodnikowyWilk 
Junior Admin
Nie taki jak kiedyś


Wiek: 28
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 13544
Skąd: Kraków

Medale: 12 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 16:24   Koniec taniego Ubera i Bolta

https://spidersweb.pl/bizblog/taksowki-ceny-lex-uber/

Cytat:
No to teraz zobaczymy lex Uber w pełnej krasie. Od października Uber et consortes zaczną odpowiadać głową za kierowców bez licencji taksówkarskich. Efekt? Ceny wrócą do starych poziomów. Za przejazd znów będziemy płacić od 2 do 3 zł za kilometr.

Podróż samochodem przez pół miasta za 10 zł? Takie okazje odchodzą właśnie w przeszłość. Uber i Bolt przyzwyczaiły nas do absurdalnie niskich cen, ale wraz z wejściem w życie nowych przepisów, zostaną zmuszone do urealnienia stawek. Bo kierowcy za grosze już po prostu jeździć nie chcą.

Pandemia nieco odwlokła w czasie wejście nowelizacji ustawy transportowej, ale od przyszłego miesiąca nie będzie już wymówek. Platformy w rodzaju Ubera staną się w świetle prawa pośrednikami. Za niedopilnowanie swoich kierowców w zakresie posiadania licencji zapłacą wysokie grzywny, mogą również stracić własne licencje.

Andrzej Padziński, członek zarządu iTaxi, szacuje, że w zależności od miasta 30-50 proc. taksówkarzy zdecydowało się odejść z zawodu. Z danych Urzędu M. St. Warszawy wynika, że od stycznia do sierpnia wydano ok. 3400 nowych licencji i wypisów z licencji. Oznaczałoby to, że na uzyskanie legalnych uprawnień taksówkarza zdecydowało się zaledwie około 30 proc. szacowanej liczby kierowców firm przewozowych. Reszta powiększy grono uciekinierów z profesji albo będzie załatwiać uprawnienia na ostatnią chwilę, bo od października Uber i Bolt mają bez litości blokować kierowców bez licencji.

Doraźne bycie nielegalnym taksówkarzem przestaje się już opłacać

– komentuje Andrzej Padziński

iTaxi odczuło to na dwa sposoby. Z jednej strony współpracę z firmą zakończyła rzesza kierowców, którzy dorabiali sobie do rent, emerytur lub kursowali po mieście w przerwach między zajęciami na studiach. Jednocześnie ci taksówkarze, którzy pozostali na rynku, zwiększyli zakres współpracy.

Mamy bardziej zaangażowanych i lojalnych kierowców. Rynek na powrót się profesjonalizuje

– wskazuje Padziński

Dla klientów oznacza to jedno – ceny firm przewozowych pójdą w górę w pobliże cen korporacji taksówkowych. Członek zarządu iTaxi mówi, że próg opłacalności w zależności od użytkowanego auta znajduje się w przedziale 2-2,2 zł/km. Wszystko co poniżej nie pozwala kierowcom nawet na pokrycie kosztów bezpośrednich kierowcy (amortyzacja pojazdu, paliwo, ubezpieczenia, minimalna stawka za godzinę). Kierowcy Ubera na niskie stawki narzekali już wcześniej. Dzisiaj uzbrojeni w licencje zaczynają zastanawiać się: skoro mogę jeździć wszędzie, to dlaczego jeżdżę w Uberze?

Zaczęły się migracje do lepiej płacącej konkurencji. Tuż po pierwszym stycznia kierowców Uberowi zaczął podbierać Free Now, pozwalając im jeździć w usłudze Lite bez licencji, a następnie oferując pomoc przy jej zrobieniu. Platforma chwali się wręcz, że mimo odsiewu (kontrola znajomości języka i kultury osobistej) wśród kandydatów w porównaniu z 2019 r. liczba kierowców korzystających z jej aplikacji się podwoiła!

Okaże się, czy konkurencyjne platformy, których model funkcjonowania na rynku polegał na współpracy tylko z nielicencjonowanymi kierowcami, faktycznie przejdą tę transformację

– zastanawia się Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now.
Świeżo upieczeni taksówkarze zaczęli się dobijać do iTaxi. Tu również część z nich odbiła się od drzwi. Platforma wprowadziła bowiem krótki test sprawdzający podstawową wiedzę taksówkarzy. Okazało się, że osoby świeżo po uzyskaniu wypisu nie komunikują się po polsku i nie znają przepisów miejskich, które mówią o prawach i obowiązkach kierowców. W sieci karierę robiły też zdjęcia na których kierowcy przyklejali naklejki z herbem miasta do góry nogami.

Free Now i iTaxi przeżywają najazd chętnych, pracujących do tej pory dla Ubera i Bolta. Według Andrzeja Padzińskiego firmy przewozowe będą zmuszone do podniesienia stawek. Skończy się przewożenie pasażerów w cenie niewiele wyższej od kosztu paliwa.

Potrzebny jest mądry kompromis między oczekiwaniami pasażerów, a potrzebami taksówkarzy

– dodaje.
Jak głęboko ów mądry kompromis sięgnie do kieszeni klientów? Zdaniem przedstawiciela iTaxi rynkowe ceny przejazdu taksówką będą oscylować między 2,4 zł a 3 zł za kilometr. W porównaniu do kwot rzędu 1,3 zł czy 1,5 zł, jakimi raczył nas Uber, to prawdziwa przepaść. Zapytaliśmy przedstawicieli Ubera i Bolta o to, jak będzie wyglądać ich sytuacja po zmianie przepisów. Uber podkreśla, że zainwestował 4,5 mln zł, by pomóc przystosować się kierowcom do nowych regulacji.

Ceny oraz czas oczekiwania, są uzależnione od wielu czynników: ilości dostępnych kierowców, aktualnego zainteresowania pasażerów, dystansu, jak i pory dnia czy nocy. W związku z tym ceny oraz czasy oczekiwania mogą różnić się

– wskazuje platforma
Łukasz Stachowiak, Country Manager Bolt przyznaje w tym czasie, że od października za wolnym kierowcą możemy się chwilę porozglądać. To jego zdaniem m.in. efekt pandemii przez którą przewóz pasażerów zmalał, a taksówkarzy wpędził w spore zadłużenie. Dzisiaj przeciętny kierowca ma 25,8 tys. zł długu.

Tak Bolt, jak i większość platform opiera swoje działanie na podstawach mikroekonomii i osiągania equilibrium między podażą, popytem i ceną. Cena jest wypadkową, niezależnie od tego jakie emocje temu towarzyszą

– kwituje
O możliwych podwyżkach nie chce się też wprost wypowiadać Free Now, tłumacząc:

Ceny na rynku w aplikacjach takich jak FREE NOW, są uzależnione od popytu, podaży i sytuacji na drodze, czyli są wyliczane elastycznie w czasie rzeczywistym, względem tych czynników.

Krzysztof Urban wyjaśnia, że dla kierowców oznacza to, że w okresie wysokiego popytu mogą więcej zarobić.

Klienci wracają do Free Now i iTaxi
Kierowców z rynku ubywa, tymczasem po potężnym przestoju w trakcie lockdownu, gdy liczba pasażerów spadła o 60-80 proc., ruch w interesie powoli się odbudowuje. We Free Now cotygodniowy wzrost zrealizowanych kursów sięga 20 proc.

Pomimo pandemii Free Now realizuje już więcej zleceń niż w tym samym okresie w ubiegłym roku od pasażerów indywidualnych

– mówi Krzysztof Urban
Platforma przyznaje, że zwiększyła się liczba zleceń przypadających na jednego kierowcę. Efekt jest łatwy do przewidzenia – taksówkarze mogą sobie nieco „powybrzydzać”.

Z naszych obserwacji wynika, że złapanie kursu Lite z ustaloną z góry ceną i zwykle niższymi cenami graniczy dzisiaj z cudem (choć sama firma podaje, że stanowią one 70 proc. całkowitej liczby kursów). Najgorzej sytuacja wygląda w godzinach szczytu. Powód? Jak dodaje Krzysztof Urban, zmiana profilu pasażera.

Dziś w większym stopniu nasze zamówienia realizowane są w weekend, zwłaszcza nocnych kursów jest sporo więcej niż rok temu

– zauważa.

Podobnie sytuacja wygląda w iTaxi. Platforma szacuje, że w porównaniu z okresem sprzed pandemii z jego aplikacji korzysta już 60 proc. użytkowników. Tak duży ubytek jest po części wynikiem mocnej koncentracji firmy na usługach dla biznesu. Te ze względu na zamknięcie biur i zamrożenie konferencji rosną dzisiaj bardzo powoli.

Na taksówce znów będzie można dobrze zarobić
Pandemia sprawiła również, że firmy taksówkowe musiały poszukać nowych źródeł przychodu. iTaxi zainwestowało w mobilne banery reklamowe umieszczane na dachach samochodów, uruchomiło także program dowozu dzieci do szkół i przedszkoli. Zazwyczaj jest on realizowany w oparciu o współprace z jednym kierowcą, co de facto oznacza, że rodzic wynajmuje prywatnego szofera.

Platforma weszła także we współpracę z kilkoma fundacjami i sieciami przychodni medycznych. Taksówkarze wożą próbki badań genetycznych, testy na obecność koronawirusa między pacjentami i laboratoriami. iTaxi przewozi również w ramach programu sponsorowanego przez różne firmy i instytucje pacjentów onkologicznych do placówek medycznych w których prowadzą swoje leczenie. Z naszych informacji wynika, że w podobną współpracę wchodzili również wybrani partnerzy flotowi Ubera.

Wspomniane inicjatywy, chociaż stanowią na pewno ciekawy sposób na dywersyfikację przychodów, wciąż pozostają tylko odnogami właściwej działalności. A tą pozostaje przewożenie mieszkańców i pracowników polskich miast od punktu A do punktu B. I wygląda na to, że znów będzie można na niej dobrze zarobić.
[/quote]
 
 
macbed
Überszlachta


Wiek: N/A
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 17996

Medale: 25 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 16:30   

za dobrze było i oczywiście komuś przeszkadzało
_________________


https://www.youtube.com/watch?v=W7djY-nXkpY
 
 
Moris299 
Człowiek-Węgiel
Deus Ex Machinae


Wiek: 299
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 20016
Skąd: Novigrad

Medale: 33 (Więcej...)

Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 2020-09-21, 16:43   

dzięki za przeklejenie, żebym nie musiał wchodzić na spiderzjeba. :git:

[ Dodano: 2020-09-21, 17:51 ]
macbed napisał/a:
za dobrze było i oczywiście komuś przeszkadzało


^dat. Taksiarze to jak mafia. Nikt nie może im robić konkurencji, zaporowe ceny, oszukiwanie klientów./
W Madrycie np. są absurdalne ceny przejazdów bo żadne Ubery, Bolty itp. nie mogą tam jeździć a liczba licencji taksówkarskich jest ograniczona (!!!) Sterowanie rynkiem nie wychodzi nigdy na dobre.
_________________
 
 
macbed
Überszlachta


Wiek: N/A
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 17996

Medale: 25 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 16:51   

spiderzjeb
spiderzjeb
does whatever spider chleb
_________________


https://www.youtube.com/watch?v=W7djY-nXkpY
 
 
icywind
Loża Szyderców+


Wiek: icy
Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 19205

Medale: 26 (Więcej...)

Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 2020-09-21, 17:03   

Wystawiajmy licencję pisarzom i bez niej nie pozwólmy im wydawać książek. A na egzaminie sprawdzajmy czytelność pisma ręcznego. Chuj, że piszą na komputerze. Dojdziemy do takiego samego absurdu jak egzaminy z topografii osób które i tak wspomagają się GPSem
_________________
Użytkownik icywind na forum Mistrzowie to osoba o wesołym usposobieniu, która lubi dzielić się zabawnymi memami, śmiesznymi historiami oraz ministrantowymi anegdotami. Jego posty przyciągają uwagę innych użytkowników, często prowokując uśmiech na ich twarzach. Icywind jest również pomocny w dyskusjach, dając wartościowe rady i informacje na różne tematy. Jego obecność na forum sprawia, że społeczność staje się bardziej przyjazna, angażująca i ministrantna dla wszystkich uczestników.
 
 
RudaMaupa 
Złodziej placków ziemniaczanych


Wiek: E-e
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5636
Skąd: wiedzieć mam

Medale: 2 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 17:49   

Ale to że jakaś inna licencja niż na przewóz osób? Jak gadałam z kierowcami ubera, to mieli te licencje, koszt 300 zł za kilka lat zdaje się. Coś oprócz tego ma być?
_________________
Nie ufaj rudym
 
 
Moris299 
Człowiek-Węgiel
Deus Ex Machinae


Wiek: 299
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 20016
Skąd: Novigrad

Medale: 33 (Więcej...)

Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 2020-09-21, 18:26   

kurs(300zł)
+egzamin(150zł jak zdasz za 1 razem)
+badania lekarskie (lekarz+psycholog po 150zł biorą za krótką wizytę)
+instalacja taksometru (1500zł)
+legalizacja taksometru (110zł)
+kasa fiskalna (1500zł)
+fiskalizacja kasy przez serwisanta i rejestracja kasy fiskalnej w urzędzie skarbowym (150zł)
+terminal płatniczy (tutaj chyba można mieć za free dopóki jest akcja ,,Polska bezgotówkowa")
+wydanie licencji (200-450zł - zależy od gminy)
+konieczność oszpecenia swojego auta naklejkami z numerem bocznym taksówki, większość korporacji taksówkarskich wymaga wielkich naklejek z numerem tel. i nazwą korpo

[ Dodano: 2020-09-21, 19:28 ]
a i jeszcze do tego dochodzi droższe ubezpieczenie OC auta
_________________
 
 
ChodnikowyWilk 
Junior Admin
Nie taki jak kiedyś


Wiek: 28
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 13544
Skąd: Kraków

Medale: 12 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 18:29   

wtf, jakie koszty. Teraz się nie dziwię że złotówy są takie pojebane
 
 
RudaMaupa 
Złodziej placków ziemniaczanych


Wiek: E-e
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5636
Skąd: wiedzieć mam

Medale: 2 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 18:29   

Chwila chwila - jaki taksometr i kasa fiskalna, skoro płaci się przez aplikację?

[ Dodano: 2020-09-21, 19:31 ]
https://moto.trojmiasto.pl/Uber-Bolt-i-Free-Now-zalegalizowane-n145702.html
Cytat:
Reasumując, w związku z wydłużonym okresem przejściowym od 1 października każdy kierowca pracujący pod szyldem Ubera, Bolta czy Free Now będzie musiał posiadać stosowną licencję, a także wirtualne kasy i wirtualne taksometry. W innym przypadku wyżej wymienionym operatorom mają grozić kary finansowe. Owa licencja będzie bardzo uproszczona. Prawdopodobnie wystarczy, że kierowca zarejestruje działalność gospodarczą, przedłoży zaświadczenie o niekaralności z polskiego KRK i wystąpi o wydanie licencji.

Czy faktycznie wielkie zmiany nastąpią 1 października? Czas pokaże. Wszystko zależy od postępów wprowadzania wirtualnych kas fiskalnych.

- Z wirtualnego taksometru oraz kas wirtualnych nie można jeszcze korzystać, ponieważ żaden producent kas fiskalnych nie uzyskał jeszcze stosownych potwierdzeń, aby wprowadzić kasy wirtualne do użytku. Dopiero po wprowadzeniu wirtualnych kas fiskalnych na rynek reforma taxi zostanie zrealizowana w całości - zakończył Urban.


[ Dodano: 2020-09-21, 19:33 ]
Cytat:
Kierowcy trudniący się przewozem osób z wykorzystaniem aplikacji miały do 31 marca uzyskać licencję taksówkarską na uproszczonych zasadach, m.in. bez egzaminu z topografii miasta, a kasę fiskalną i taksometr miała zastąpić aplikacja mobilna.
_________________
Nie ufaj rudym
 
 
Moris299 
Człowiek-Węgiel
Deus Ex Machinae


Wiek: 299
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 20016
Skąd: Novigrad

Medale: 33 (Więcej...)

Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 2020-09-21, 18:34   

RudaMaupa napisał/a:
Chwila chwila - jaki taksometr i kasa fiskalna, skoro płaci się przez aplikację?

Hmmm. Ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie ale własnie chyba o to chodzi z tym całym zamieszaniem, że prawo nie pozwala by taksówkarze z licencją rozliczali inaczej niż poprzez fizycznie obecny w aucie taksometr i rozliczali kasą fiskalną tak jak do tej pory taksówkarze. Ale być może coś mnie ominęło i to się zmieniło?

[ Dodano: 2020-09-21, 19:37 ]
RudaMaupa napisał/a:
Kierowcy trudniący się przewozem osób z wykorzystaniem aplikacji miały do 31 marca uzyskać licencję taksówkarską na uproszczonych zasadach, m.in. bez egzaminu z topografii miasta, a kasę fiskalną i taksometr miała zastąpić aplikacja mobilna.


ok, czyli jednak prawo wcześniej nie pozwalało ale teraz chyba pozwala. No to nie wiem w sumie czemu się tak uberowcy i boltowcy tak burzą, koszty niewielkie na wyrobienie licencji.
_________________
 
 
macbed
Überszlachta


Wiek: N/A
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 17996

Medale: 25 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 18:39   

Podczas wakacji nad morzem Bałtyckim wyruchałam icywinda, nigdy wcześniej nie spotkałam tak pijanego menela, zaprosił mnie na macbeda, jestem tak najedzona, że chyba się zesram.
_________________


https://www.youtube.com/watch?v=W7djY-nXkpY
 
 
Moris299 
Człowiek-Węgiel
Deus Ex Machinae


Wiek: 299
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 20016
Skąd: Novigrad

Medale: 33 (Więcej...)

Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 2020-09-21, 18:40   

co xD
_________________
 
 
RudaMaupa 
Złodziej placków ziemniaczanych


Wiek: E-e
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5636
Skąd: wiedzieć mam

Medale: 2 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 18:40   

Kogoś na spiderweb chyba poniosło. Licencje dużo kierowców w Krakowie już ma. Ponoć to formalność - słowa kierowców. Instalacja fiskalnej, a także jej serwisowanie - nie wiadomo jakie koszty, ale z racji elektronizacji raczej bym wyśmiała takie kwoty.
Taksometr nie jest potrzebny.

kurs(300zł) - w zasadzie formalność.
-egzamin(150zł jak zdasz za 1 razem) - tego nie ma
+badania lekarskie (lekarz+psycholog po 150zł biorą za krótką wizytę)-racja
-instalacja taksometru (1500zł)-brak kosztów, bo nie ma
?legalizacja taksometru (110zł) - nie wiadomo, pewnie tak.
-kasa fiskalna (1500zł)-brak, bo nie ma (pytanie jak z ceną apki, na razie niewiadoma)
-fiskalizacja kasy przez serwisanta
+rejestracja kasy fiskalnej w urzędzie skarbowym (150zł)
-terminal płatniczy (tutaj chyba można mieć za free dopóki jest akcja ,,Polska bezgotówkowa")-nie.
+wydanie licencji (200-450zł - zależy od gminy)-nie mogłam znaleźć potwierdzenia, ale wierzę.
?konieczność oszpecenia swojego auta naklejkami z numerem bocznym taksówki, większość korporacji taksówkarskich wymaga wielkich naklejek z numerem tel. i nazwą korpo - czy to obowiązuje, czy jest tylko brzydką normą? Póki co widzę, że bolt jest onaklejkowany, ale uber nie.


https://www.ifirma.pl/blo...a-taksowek.html

Czyli powiedzmy że za licencję to jest koszt od 650 do 900zł na kilka lat (minimum 2, maksymalnie 50, ja słyszałam od taksówkarzy o 3).
Do tego rejestracja kasy i taksometru (o ile już wejdą odpowiednie narzędzia xD) - 220zł; na razie tego wydatku nie ma, bo nie ma na czym.

[ Dodano: 2020-09-21, 19:42 ]
Moris299 napisał/a:
ok, czyli jednak prawo wcześniej nie pozwalało ale teraz chyba pozwala. No to nie wiem w sumie czemu się tak uberowcy i boltowcy tak burzą, koszty niewielkie na wyrobienie licencji.

No właśnie. Jakieś straszne z igły widły. A przecież koszty działalności (bo w sumie są chyba zawsze na działalności) zawsze mogą odliczyć. Tym bardziej że teraz jest duże ułatwienie z osobnym kontem na płatności ZUS i US.

[ Dodano: 2020-09-21, 19:43 ]
macbed napisał/a:
Podczas wakacji nad morzem Bałtyckim wyruchałam icywinda, nigdy wcześniej nie spotkałam tak pijanego menela, zaprosił mnie na macbeda, jestem tak najedzona, że chyba się zesram.


Typowy Januszotaxi nad morzem. :troll:
_________________
Nie ufaj rudym
 
 
Moris299 
Człowiek-Węgiel
Deus Ex Machinae


Wiek: 299
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 20016
Skąd: Novigrad

Medale: 33 (Więcej...)

Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 2020-09-21, 18:58   

RudaMaupa napisał/a:
+wydanie licencji (200-450zł - zależy od gminy)-nie mogłam znaleźć potwierdzenia, ale wierzę.


Cytat:
Opłata za wydanie dokumentu (licencji) dla taksówkarza w 2020 roku waha się od 200 do nawet 450 zł. Wszystko zależy od obszaru, na którym będziesz jeździć oraz czasu, na jaki wydawana jest licencja taxi.

źródło
https://interviewme.pl/blog/jak-zostac-taksowkarzem
_________________
 
 
RudaMaupa 
Złodziej placków ziemniaczanych


Wiek: E-e
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5636
Skąd: wiedzieć mam

Medale: 2 (Więcej...)

Wysłany: 2020-09-21, 19:01   

Podziękował :-D
_________________
Nie ufaj rudym
 
 
Moris299 
Człowiek-Węgiel
Deus Ex Machinae


Wiek: 299
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 20016
Skąd: Novigrad

Medale: 33 (Więcej...)

Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 2021-11-21, 02:26   

no i spider zjeb jak zwykle nie miał racji, Uber i Bolt praktycznie w ogóle nie podrożał, może minimalnie ale nie więcej jak inflacja. Ukraińcy jak jeździli, tak dalej jeżdżą, a teraz jest trochę bezpieczniej bo obcokrajowcy z fałszywymi prawami jazdy nie dostaną licencji i muszą przejść badania psychologiczne i lekarskie.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Czy wiesz, że...

Strona wygenerowana w 0.102 sekundy. Zapytań do SQL: 27