A ten Dart zacny. Impuls też. Nie będę się wykłócał, który ładniejszy bo raz, że obydwa są równie ładne, a dwa, że pewnie i tak przez długi czas nie zobaczymy żadnego z nich na naszych torach
Mylisz się, Impulsy jeżdżą w kolejach regionalnych w całej Polsce. Co więcej, zarówno Pesa jak i Newag mają po kilka modeli ezt-ów i wszystkie jeżdżą po naszych torach Impulsy, które wysłałem w pop. poście mają właśnie malowania konkretnych województw.
Jakiś czas temu samorządy wojewódzkie zaczęły tworzyć swoje koleje i wszystkie zaopatrują się w nowe, polskie tabory. Na gorszych trasach wspomagają się nadal kiblami lub turbokiblami, ale po za tym poziom jest naprawdę spoko
Po za tym Newag już chyba nawet zaczął produkcję pierwszej lokomotywy towarowej na świecie z toaletą dla maszynisty. Serio kurwa potrzeba było tylu lat żeby na to wpaść
Ogólnie w świecie kolei polskie produkty są cenione, z tym, że nie mamy póki co składów klasy Pendolino czy TGV, ale nie szkodzi, bo kolej wysokich prędkości jest dość niszowym rynkiem.
_________________ I'm boring myself just talking about this.
Hm, ja Impulsów nigdy nie widziałem. Koleje regionalne faktycznie mają lepsze tabory, ale pociągi dalekobieżne, przynajmniej te, które przejeżdżają przez Poznań, nadal pamiętają wczesnego Gierka No, ale wierzę, że to się w końcu będzie zmieniać.
Pytanie, co z trakcją? Bo nic nam po nowoczesnych i wygodnych pociągach, jeśli nie będziemy mieć torów, po których będą mogły się poruszać.
[ Dodano: 2016-02-07, 03:48 ] Davos, hm? Jeździ chyba ich kilka w KW.
Ja chyba jechałam nim parę razy, tak mi się wydaje, że to Impuls właśnie kursuje na trasie Bydgoszcz-Piła czasami.
Dużo Impulsów zakupiło Dolnośląskie. Zeszłej zimy powypierdalały się drzewa na tory na trasie do Szklarskiej i kilka Impulsów oberwało. O ile się nie mylę to sporo zamówień jest na etapie realizacji, to też nie wszędzie rzucają się w oczy póki co. Koleje śląskie natomiast od 4-5 lat na głównych trasach puszczają Elfy.
Zapomniałem dodać, że Darty, przynajmniej te pierwsze, są produkowane dla PKP, więc też się za jakiś czas pojawią. Oczywiście najpierw będą testy, za jakiś czas będzie pewnie w mediach ile to wyciągnął Dart na CMK i ludzie znowu będą stękać na Pendolino.
Nie wiem co masz na myśli mówiąc o dalekobieżnych. Obecnie Intercity składa się z kilku "klas" gdzie najwyższą jest wahadełko, a najniższa rzeczywiście jeździ na komunie, ale sukcesywnie się to zmienia. Nawet zupełnie nowe wagony podpięte po loki mają podobne malowanie do tych starych, stąd łatwo się pomylić, a uwierz mi, że w środku standard jest bardzo wysoki. Nawet produkujemy wagony z homologacją na 200km/h, można je poznać po tym, że mają czarne malowanie między szybami, taki efekt jednej szyby przez cały wagon. Także lokomotywy, choć może nie wyglądają jak nowe, to są po remontach głównych i bebechy mają całkiem niezłe. Najnowsza seria chyba siódemek (nie pamiętam) ma nawet ledowe światła. Obecnie składy ciągną EP09, czyli dziewiątki, oraz siódemki, obydwie potrafią osiągać 160km/h, oraz Siemensy, w tej chwili najszybsze lokomotywy na świecie i to pod nie produkowane są te wagony na 200km/h.
A jeśli chodzi o tory, no to tu jest troszkę gorzej, bo o ile główne trasy jak i stacje są remontowane i komfort jest całkiem ok, to trasę dla prędkości ponad 160km/h mamy obecnie tylko jedną, czyli Centralną Magistralę Kolejową. Rząd ogłosił sukces, w Polsce pociągi kursują 200 na godzinę i chuj, koniec inwestycji. A mało kto wie, że to jest tylko jedna trasa i to podzielona na dwa odcinki, bo w środku leży Włoszczowa ze starą trakcją i rozjazdami do wymiany, a za nią dwa czy trzy przejazdy kolejowe. A kolej +160 jest jak autostrada, musi mieć wyłącznie bezkolizyjne skrzyżowania. No i oczywiście odpowiednie łuki, ale to się tyczy każdej prędkości i nie tylko kolei ale również drogownictwa.
Na chwilę obecną, przynajmniej na południu, trasy między miastami są świeżo po remontach, z automatyką i prędkościami 120-160km/h także źle nie jest.
Problemem jest jedynie to, że w PL mamy napięcie stałe (wina komuny, bo zmuszono nas po wojnie do kupowania ruskich prostowników i transformatorów) a wszędzie na zachodzie jest prąd przemienny o dużo wyższym napięciu. Skutek jest taki, że często potrzebujemy składów wielonapięciowych i musimy budować podstacje z transformatorami dużo gęściej niż na zachodzie. I to się na pewno nie zmieni bo koszt byłby niebotyczny.
Ot moja wiedza w pigułce
_________________ I'm boring myself just talking about this.
No i to jest ta najniższa kategoria, nie pamiętam nazwy, w każdym razie np. na trasie Kraków-Wrocław czy tam nawet od Rzeszowa w ogóle ich już nie ma. Sukcesywnie będę zastępowane tymi, które są obecnie na generalnym remoncie lub są budowane od zera.
A Ty w ogóle podesłałeś jakiś hit, bo te wagony są podpięte pod lokomotywę towarową Słyszałem o takich przypadkach, ale wiem, że są bardzo rzadkie
No i to jest ta najniższa kategoria, nie pamiętam nazwy, w każdym razie np. na trasie Kraków-Wrocław czy tam nawet od Rzeszowa w ogóle ich już nie ma. Sukcesywnie będę zastępowane tymi, które są obecnie na generalnym remoncie lub są budowane od zera.
U nas jeszcze sporo ich jeździ, często takie widzę na przejeździe kolejowym, które mijam w drodze do roboty. Ale fajnie, że powoli je będą wymieniać na nowsze.
Nom, serio teraz można się zdziwić. Dodatkowo na każdej remontowanej trasie kładzie się geowłókniny, ogólnie wymienia całą konstrukcję torowiska, do samego gruntu rodzimego, wymienia kompletną trakcję razem ze słupami i ich fundamentami (te się wysadza ładunkami wybuchowymi, spoko sprawa) remontuje każdy przystanek i stację na takiej trasie, kompletuje nowe oznakowanie, sygnalizatory i montuje automatykę przejazdową oraz buduje się nowe oświetlenie. Słowem: komplet. Wypierdala się też poczciwych dyżurnych ruchu na rzecz sterowania zdalnego.
Tylko nie zmienia się geometrii trasy, więc jak ktoś w chuj lat temu projektował dany odcinek na te 120km/h, to po remoncie nadal będzie na 120km/h.
I tak jako Morys rzecze, w tych nowych wagonach wszystkie drzwi elektryczne (prócz kibli dla nie-inwalidów), przebieg trasy, wszystkie dane, etc. Wars wygląda bardzo estetycznie. No jedynie wifi brak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum