1. a) Obowiązkiem Forumowicza jest korzystanie wyłącznie z jednego konta. Jeśli postanowisz założyć sobie konto dodatkowe, musisz liczyć się z tym, że Administratorzy z Moderatorami (zwanymi dalej Wielką Radą) mogą Twoje posty usunąć, zamknąć multikonta oraz zbanować konto główne. Administracja zastrzega sobie prawo do tworzenia i korzystania z multikont okazjonalnie oraz udzielania tego prawa wybranym przez siebie użytkownikom.
b) Użytkownik Forum nie może udostępniać swojego konta osobom postronnym, zwłaszcza użytkującym swoje konto na Forum lub posiadającym je w przeszłości. Takie praktyki będą traktowane jako powiązanie kont i obaj użytkownicy zostaną ukarani na mocy punktu 1a).
c) Forumowicz nie może samodzielnie usunąć swojego konta. W przypadku chęci opuszczenia Forum przy jednoczesnym "zatarciu śladów" może usunąć swój awatar i podstawowe dane w profilu oraz poprosić Administrację o edycję kilku wybranych własnych postów oraz usunięcie swoich zdjęć z forum (jeśli takowe wstawił) na ustalonych wcześniej z Administratorem warunkach.
d) Forum Mistrzów jest dla ludzi z Mistrzów. W celu ograniczenia potencjalnych trolli ustalono, by osoby rejestrujące się na Forum miały konto na Mistrzach minimum miesiąc.
e) W przypadku gdy Forumowicz postanowi zamknąć konto na Mistrzach, powinien zgłosić ten fakt Administracji Forum, która zadecyduje o jego dalszym prawie do posiadania aktywnego konta na Forum.
2. a) Nie nadużywaj wulgaryzmów. Soczysty wuj czy urwał nać może być uzasadniony, ale nie w co drugim słowie.
b) Nie obrażaj ludzi o odmiennych poglądach. Oceniaj wypowiedź, nie użytkownika. Jeżeli ktoś Cię obraża, zgłoś to do władz Forum; jeżeli sam zaczniesz go obrażać, oboje będziecie potraktowani na równi.
c) Jeżeli czujesz się urażony czyimś tonem wypowiedzi, najpierw powiedz to oponentowi. Gdy to nie poskutkuje, zgłoś taki fakt władzom. Administracja wtedy oceni, czy delikwenta należy ukarać.
d) Daną sytuację możesz zgłosić tylko raz - jeśli Administracja nie rozpatrzy pozytywnie Twojego zgłoszenia, nie powtarzaj go, w przeciwnym wypadku zostaniesz potraktowany jako osoba destabilizująca Forum i ukarana ostrzeżeniem za bezpodstawne szkalowanie innych.
3. Szanuj Forum jak siebie samego i zostaw je w takim stanie, w jakim je zastałeś, a może i lepszym - zawsze warto zyskiwać w oczach naszej Wielkiej Rady.
4. a) Nie ciągnij off-topu bez końca. Spróbuj po czasie wrócić do wątku głównego. W przypadku off-topowych tasiemców i wkurzenia Administracji może pojawić się informacja, że każdy następny post nie na temat będzie edytowany/usunięty/karany.
b) Offtopowanie w kilku tematach, przez tego samego użytkownika i w krótkich odstępach czasu może być potraktowane jako spam, karany ostrzeżeniem.
c) W przypadku złośliwego i uporczywego zachowania określonego w punkcie 4b), użytkownik może zostać ukarany wielokrotnym ostrzeżeniem bądź w skrajnych przypadkach banem.
5. a) Nie używaj gifowych czy ruchomych sygnatur ani avatarów. Oznacza to również zakaz używania funkcji [ scroll ] w sygnaturce. Uwierz, to dla Twojego dobra; inni użytkownicy zobaczą Twoją wypowiedź, zamiast ślinić się do gifa.
b) Wrzucane przez Ciebie obrazki do podpisu (sygnaturki) powinny być dopasowane wielkością do Forum. Łączna wysokość obrazków w sygnaturze nie powinna przekraczać 200px (aczkolwiek dopuszczalne są niewielkie "widełki").
c) Jeżeli oprócz (lub zamiast) obrazka masz zamiar umieścić w sygnaturze jakiś napis, postaraj się, by całość miała rozsądną wysokość. Jeśli administracja uzna, że podpis jest zbyt duży, może zastosować wobec Ciebie nakaz jego zmniejszenia.
d) Przed dodaniem obrazkowej sygnatury do profilu, przeskaluj ją do odpowiednio małej rozdzielczości w celu uniknięcia lagów związanych z automatycznym skalowaniem wielkich obrazków na Forum.
6. a) Nie wrzucaj pornografii - jeśli chcesz podzielić się swoim udziałem w amatorskim filmie porno, zrób to poprzez PW za przyzwoleniem adresata. Podobnie z nadmierną brutalnością, gore, treściami zakazanymi polskim prawem i z innymi, uznawanymi powszechnie za wulgarne.
b) Treści wymienione w punkcie 6a) (nie licząc treści zakazanych w Polsce prawnie) mogą być wrzucane w formie linka przy odpowiedniej adnotacji (np: +18, NSFW), jednakże wrzucający powinien liczyć się z możliwością usunięcia danego wpisu przez Administrację, jeśli ta uzna go za zbyt deprawujący, nawet jak na to oznaczenie. W skrajnych przypadkach użytkownik może zostać potraktowany ostrzeżeniem.
c) Nie każde ukazanie nagości zostanie potraktowane jako pornografia. W przypadkach mniejszej wagi, np. wrzucenia artystycznej wizji nagiej kobiety przemalowanej na papugę, z widocznym kobiecym sutkiem, nie jest wymagane wrzucenie oznaczenia (+18). Pamiętaj jednak, żeby korzystać z tego rozsądnie i z umiarem. Administracja każdy przypadek będzie rozpatrywać osobno, biorąc pod uwagę stopień ukazania nagości, kontekst sytuacyjny, cel wrzucenia danego zdjęcia/gifa/filmiku oraz intencje wrzucającego.
7. a) Pisz poprawnie. To nie lekcja w szkole, ale stosowanie zasad formatowania tekstu, gramatyki i ortografii daje +10 do szacunku czytających oraz Gramatycznych Nazistów.
b) Dopasuj swój tekst w postach do szerokości Forum. Rozciąganie Forum za pomocą zbyt długich ciągów liter będzie skutkować edycją postów przez Administratora oraz ewentualnym ostrzeżeniem dla autora postu.
c) Zanim założysz temat, sprawdź, czy nie ma podobnego w celu uniknięcia duplikatów, które administracja zapewne usunie. Postaraj się także umieścić swój nowo utworzony wątek w odpowiednim do tego dziale. Dzięki temu unikniemy zamieszania, a Admini z Modami pokochają Cię za oszczędzanie im czasu.
d) Zakazuje się edycji pierwszej wiadomości lub nazwy tematu jeśli jest on starszy niż miesiąc lub liczba odpowiedzi przekroczyła 20.
e) Pojedynczy wpis na ShoutBoxie nie powinien przekraczać limitu 500 znaków. Każde znaczące przekroczenie tego pułapu będzie skutkowało usunięciem z niego nieregulaminowej wiadomości. Zakazuje się także wysyłania wiadomości, których treść może potencjalnie uszkodzić bazę danych ShoutBoxa.
8. a) Postaraj się, aby wrzucane przez Ciebie obrazki miały odpowiednią wielkość. Wprawdzie posiadamy automatyczne skalowanie obrazków, jednakże niektórzy użytkownicy mają limitowany transfer i/lub przeglądają Forum z telefonu. Jeżeli grafika, którą chcesz umieścić, ma zbyt duży rozmiar, pomyśl o wrzuceniu jedynie linku do niej.
b) Nie umieszczaj tzw. "ściany obrazków", czyli przykładowo, pięćdziesięciu grafik, jedna pod drugą w jednym poście. To bardzo utrudnia czytanie tematu. Radzimy także stosowanie odstępów dla uzyskania przejrzystości (min. jedna linijka tekstowa).
c) Nie umieszczaj w ShoutBoxie pojedynczych i/lub ciągów znaków, które mogą spowodować jego usterkę.
9. a) Niektóre tematy, takie jak "Gify", mają swój wewnętrzny regulamin, obowiązujący jedynie w tym temacie. Zanim napiszesz wiadomość, zapoznaj się z jego pierwszą stroną, w celu sprawdzenia czy dany temat nie ma odmiennych zasad. Wątki te będą specjalnie oznaczone odmiennym kolorem tytułu.
b) Wewnętrzny regulamin tematu nie może być sprzeczny z głównym regulaminem strony. Zanim zacznie on obowiązywać w Twoim temacie, musi zostać najpierw zaakceptowany przez Administratora Forum.
c) Niektóre działy, takie jak "Nocne Marki", także mają swój odrębny regulamin. W takim przypadku dla wszystkich tematów w nim zawartych obowiązuje ta sama zasada co w punkcie 9 a).
10. Nie używaj funkcji [ you ]! Administracja zastrzega sobie prawo do użycia tej funkcji w wyjątkowych przypadkach, np. w postach informacyjnych/okazjonalnych. W święto Prima Aprilis dozwolone jest używanie funkcji przez wszystkich użytkowników
11. Na Forum jest możliwość używania HTML-a. Rób to jednak z głową. Każdy wpis z HTML-em, który sprawia, że korzystanie z Forum jest uciążliwe, będzie skutkowało usunięciem postu.
12. a) Zabronione jest spamowanie, w tym rozsyłanie wiadomości zawierających linki referencyjne (np. do gier), których kliknięcie powoduje odniesienie dowolnych korzyści (nie dotyczy sygnatur, jeśli link jest opatrzony odpowiednim komentarzem).
b) Nie lubimy konkurencji - nie reklamuj innych stron bez powodu i kontekstu.
c) Zalecane jest rozsyłanie linku tego Forum na inne strony - oczywiście pod warunkiem że przedstawiasz Naszą społeczność w dobrym świetle.
13. Nie upubliczniaj na Forum żadnych danych osobowych ani zdjęć osób postronnych bez ich zgody.
14. a) Administracja zastrzega sobie prawo karania osób, które nie łamiąc powyższych punktów Regulaminu, działają jednak na szkodę Forum, w szczególności poprzez wywoływanie nieuzasadnionych wojen ze społecznościami innych forów i stron, podważanie decyzji Administracji, wdawanie się w bezcelowe kłótnie, a także za tworzenie swoich postów w sposób utrudniający innym użytkownikom korzystanie z Forum i przeglądanie tematów.
b) W przypadku uporczywego i celowego działania określonego w pkt. 14 a), mającego destabilizować działanie Forum, użytkownik może zostać ukarany natychmiastowym banem, bez uprzedniego ostrzeżenia.
c) Administracja zastrzega sobie prawo do karania wyłączeniem ShoutBoxa lub Prywatnych Wiadomości, banem tymczasowym i/lub inną formą kary zamiast ostrzeżeń w sytuacji, gdy uzna, iż będzie to skuteczniejsze wobec konkretnego użytkownika. Każdy przypadek rozpatrywany będzie osobno.
15. a) Administrator ma prawo do bezzwłocznego usunięcia treści łamiących powyższe punkty Regulaminu.
b) Administrator nie ma prawa do osądzania użytkownika w kwestii sporów, w które jest personalnie zamieszany.
c) Administratorowi zakazuje się samosądu. Administrator może zgłosić do rozpatrzenia nie łamiący regulaminu post innego użytkownika na podstawie punktu 2 c) regulaminu, jednakże nie ma prawa podejmować wobec zgłoszenia żadnych decyzji.
d) Jeżeli istnieje podejrzenie, że Administrator złamał ograniczenia nałożone mu w punkcie 15 b) i c) Regulaminu Forum, na wniosek użytkowników może zostać wobec niego wszczęte postępowanie dyscyplinarne mogące skutkować tymczasowym, bądź stałym, zawieszeniem uprawnień administratorskich lub inną formą kary.
e) Fałszywe oskarżenie wobec członka Administracji Forum może skutkować ukaraniem zgłaszającego.
16. a) Powyższe ustalenia dotyczą również Administratora i Moderatorów, którzy zastrzegają sobie jednak prawo do uchylania części z nich w szczególnych okolicznościach.
b) Administratorzy zastrzegają sobie prawo do niekarania użytkowników za złamanie któregokolwiek z powyższych punktów Regulaminu, jeśli uznają, że działania te nie są szkodliwe dla społeczności Forumowiczów lub jeśli użytkownik otrzyma wcześniej zgodę na złamanie wyż. wym. Regulaminu w specjalnych okolicznościach.
Pisząc na forum, zgadzasz się z powyższymi zasadami.
BAN I OSTRZEŻENIA.
Wraz z nowym forum pojawia się także nowy system ostrzeżeń.
Ostrzeżenia można dostać tak jak zwykle za łamanie regulaminu.
Cytat:
Ustawienia ostrzeżeń:
- Zablokowanie możliwości pisania postów po wartości ostrzeżeń: 3
- Zablokowanie możliwości pisania na ShoutBoxie po wartości ostrzeżeń: 4
- Zablokowanie możliwości wejścia na forum po wartości ostrzeżeń: 5
- Ostrzeżenia wygasają po 30 dniach
Tym samym opcja banów pozostaje jako ostateczność i będzie zarezerwowana dla wszelkich trolli lub użytkowników, którzy zostaną potępieni za zachowanie i decyzją Wielkiej Rady zostaną skazani na wiecznego bana.
Ostatnio zmieniony przez widzu 2021-08-11, 21:02, w całości zmieniany 54 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum