Mistrzowie.org Forum Oficjalne forum zrzeszające użytkowników serwisu mistrzowie.org
Gry - Gothic
macbed - 2021-03-17, 21:13 https://www.youtube.com/watch?v=-JhXPgkQkogDavos - 2021-03-18, 17:15 Trochę słabo celuje, orkowie w ogóle nie padają Całkiem_Dobry_Chłop - 2021-03-19, 20:18 Bo leci na oparach many, więc pociski są słabe.widzu - 2021-10-03, 22:59 Rok 2077:
Witajcie patroni i fani, prezentujemy wam dzisiaj raport stanu prac nad modyfikacją Dźeje Kchorinis do gry Gothic 2: Noc Kruka. Niestety, nie udało nam się sfinalizować prac na dubbingiem, z powodu niepowodzenia i przełożenia na przyszły rok projektu Łazarz, który miał wskrzesić aktorów głosowych z oryginalnej sagi Gothic 2: Noc Kruka, przez co jesteśmy zmuszeni przełożyć równieżpremierę naszej modyfikacji. Na szczęście w oczekiwaniu na finalizację projektu Łazarz wcale nie próżnowaliśmy, zatem prezentujemy wam dzisiaj zmiany w mapie, jakie nasi graficy 3d nanieśli w oczekiwaniu na nagrania dubbingu.
1)W miejscu przed główną bramą miasta zostało usunięte drzewo.
Background zmian: Drzewo posługiwało testerom na dostanie się do miasta drogą nie wymagającą robienia zadania z wątku głównego, musiało zostać usunięte. Było to drzewo pochodzące jeszcze z wczesnej wersji modyfikacji z okolic 2017 roku. Niestety testerzy dopuszczeni do zamkniętych testów w 2076 roku zdołali wejść po teksturach drzewa i przeskoczyć z niego na mury zamku, całkowicie omijając wątek z głównej linii fabularnej, przez co z zespołem po długich namysłach postanowiliśmy wdrożyć decyzję o jego usunięciu. Pozostał po nim w tym miejscu jedynie mały ucięty pniak z korzeniami.
No i to tyle z dzisiejszego raportu prac nad modyfikacją Dzieje Khorinis. Tyle od nas na teraz. Obecnie poprawiamy i dodajemy krzaczki w zmienionych miejscach oraz kontynuujemy pozostałe postawione przez nas zadania. Działamy dalej Dziękujemy za Wasze dobre słowa i pozdrawiamy całą ekipą. Zapraszamy również na nasz patronite gdzie możecie wesprzeć projekt symboliczną cyberzłotówką. Pozdrawiamy Team Dźejów Kchorinis.Davos - 2021-10-25, 22:07 https://streamable.com/r5sgbj
Ale skisłem z tej przeróbki
Tu jest oryginał, jeśli ktoś nie zna. Też genialny https://www.youtube.com/watch?v=kGLLBWzxAm4Moris299 - 2021-10-26, 12:02 nie grałem nigdy w gothica ale takie przeróbki i tak mnie śmieszą srogo xDAntybristler - 2021-10-28, 09:48 https://www.youtube.com/c/GotikPrzerobki/videos tutaj masz chyba większość popularnych filmików przerobionych na gothicowe Davos - 2021-11-02, 18:35 Dzięki Obczaiłem kilka i naprawdę nieźle posklejane.
Że też ludziom się chce bawić w takie coś Antybristler - 2021-12-10, 20:38 Wyszły dzisiaj kroniki myrtany - tak jakby ktoś nie zauważył ChodnikowyWilk - 2021-12-10, 20:55 Niesamowite że po tylu latach gothic wciaz jest żywy.
Ja zacząłem grać w trójkę, jakoś nigdy nie miałem okazji to teraz nadrobię.Davos - 2021-12-13, 20:31 Antek, grałeś już w Kroniki? Jakie wrażenia? Z tego co widzę w necie, ten mod ma zajebiste recenzje, wszyscy się nim jarają, no i jest za darmo. Ja niestety na razie mam tyle spraw na głowie, że nie dam rady teraz pograć, ale mam nadzieję, że w styczniu uda mi się znaleźć trochę czasu i wtedy będzie grane
ChodnikowyWilk napisał/a:
Ja zacząłem grać w trójkę, jakoś nigdy nie miałem okazji to teraz nadrobię.
I jakie pierwsze wrażenie? Ja w trójkę grałem dwa razy - pierwszy raz krótko po premierze, a drugi w tym roku - po ponad 10 latach przerwy. I grało mi się bardzo przyjemnie, choć pod względem fabularnym i "łączności" z bohaterami z poprzednich części trójka nie ma podjazdu do jedynki i dwójki. Ale za to ma genialny soundtrack, piękną grafikę, bardzo duży i otwarty świat i ogromną liczbę questów pobocznych (co ja akurat bardzo lubię). Gdyby Piranie miały więcej czasu na dopracowanie fabuły to mogłaby z tego wyjść genialna gra, a tak jest po prostu dobra z pewnymi niedoróbkami. Ale i tak można się przy niej fajnie bawić Antybristler - 2021-12-14, 03:23 Dopiero ukończyłem prolog, ale zapowiada się naprawdę nieźle. Wszelkie zachwyty raczej zasłużone ChodnikowyWilk - 2021-12-14, 15:28 Gothic 3 pierwsze wrażenie pozytywne, grafika i udźwiękowienie super, tylko dziki mnie póki co zabijają więc trzymam się od nich z daleka Davos - 2021-12-14, 20:53
Antybristler napisał/a:
Dopiero ukończyłem prolog, ale zapowiada się naprawdę nieźle. Wszelkie zachwyty raczej zasłużone
Kurczę, ale mam teraz coraz większego smaka na tego moda No nic, muszę jeszcze trochę wytrzymać
ChodnikowyWilk napisał/a:
Gothic 3 pierwsze wrażenie pozytywne, grafika i udźwiękowienie super, tylko dziki mnie póki co zabijają więc trzymam się od nich z daleka
Nom dziki w trójce są jeszcze bardziej przekozaczone niż w NK Najlepiej je traktować z dystansu, bo w walce wręcz ciężko je ubić na początku. Na jakim grasz poziomie, łatwym, średnim czy trudnym? Idziesz w woja czy maga? Ja przy pierwszym podejściu grałem czystym wojownikiem, ale za drugim razem wziąłem maga i grało mi się zajebiście. Nawet jak chcesz wojownika to i tak warto nauczyć się w chramie Innosa kuli ognia, bo ten czar bardzo ułatwia pokonywanie nawet większych grup przeciwników, zwłaszcza jak trochę podpakujesz w manę. A jak jeszcze będziesz mieć regenerację many to już będziesz nie do pokonania
W chramie Beliara z kolei warto się nauczyć przyzwania demona. To + kula ognia i czyścisz mapę z wszelkich mobów :]
Jeszcze taki protip: Czytaj wszystkie pulpity i chramy, możesz dzięki temu za darmo podpakować prastarą wiedzę i alchemię. A jak wbijesz 100 prastarej wiedzy to warto nauczyć się umiejętności szybkiej nauki, wtedy za każdy wbity level dostaniesz 11 PN zamiast 10. Prastarą wiedzę możesz też za darmo podpakować kupując kamienne tabliczki, ale one pojawiają się tylko u niektórych kupców i tylko przy pierwszej rozmowie, do tego losowo (czasem są, a częściej ich nie ma) więc warto wiedzieć, kto je ma i przed pierwszą rozmową z nim zapisać grę
I jak odwiedzisz jakieś miasto to nie zapomnij zabrać stamtąd kamienia teleportacyjnego, będziesz mógł tam wrócić w dowolnym momencie. A przy ogromnej mapie, jaka jest w G3, kamienie teleportacyjne są cholernie ważne
Jak coś to pytaj na bieżąco ChodnikowyWilk - 2021-12-17, 21:20 Na średnim, zazwyczaj ten poziom normalny w grach jest najlepszy. Przy łatwym nie ma takiej zabawy, a przy trudnym się wkurwiasz tylko. Co bym sobie nie założył ostatecznie i tak idę w miecz, bo jest najbardziej uniwersalny chyba, chociaż też trochę ładuje w zręczność. I zastanawiam się czy bardziej rozwijać umiejętności kowalskie żeby wykuć miecz, czy umiejętności złodziejskie żeby okradać kogo się da, zbierać złoto i kupować broń. Magii nigdy nie lubiłem za bardzo, ale jak mówisz że kula ognia jest dobra, to to zrobię.Davos - 2021-12-26, 23:11 Średni poziom to idealny wybór na początek, bo i tak się trochę pomęczysz, ale jednocześnie powinieneś sobie dać radę z większością przeciwników Kulę ognia weź koniecznie, bo dużo PN na to nie stracisz, a bardzo się przydaje, zwłaszcza na duże grupy przeciwników (grając samym mieczem możesz mieć wtedy spory problem). W zręczność czyli umiejętności łowieckie za dużo nie pakuj, bo one się średnio przydają. Łuki w Gothic 3 długo się ładują i nie mają automatycznego celowania więc w walce z większą liczbą przeciwników są praktycznie bezużyteczne. W kowalskie umiejętności możesz trochę podpakować, ale nie za dużo, bo i tak część punktów zdobędziesz przy wykonywaniu questów. Umiejętności złodziejskie też trochę podbijesz przy questach polegających na kradnięciu, ale trochę też możesz podbić samemu, bo one faktycznie bardziej się przydają. Najbardziej dochodowe jest okradanie śpiących postaci, ale do tego musisz mieć mistrza złodziejstwa. Odpuść kradzież kieszonkową, bo ona daje bardzo mało kasy. Ja nigdy też nie brałem obalania i morderstwa, bo nie było mi to do niczego potrzebne. Warto wziąć otwieranie zamków, targowanie się i ewentualnie tłumaczenie się.Antybristler - 2021-12-27, 06:00 Co do kronik to mam za sobą ponad 30 godzin gry, a jestem dopiero w drugim rozdziale. No i mogę napisać już coś więcej:
- naprawiony jest system rozwoju postaci, nie trzeba kisić bonusów do końca gry, bo punkty z nich są liczone oddzielnie i nie wpływają na naukę
- dużo fajnych mechanik jak gotowanie czy łowienie ryb
- losowe zdarzenia
- przywiązanie do lore oryginalnych gothiców
- spotykamy parę znajomych mord
- miasto kilkukrotnie większe od Khorinis, tętniące życiem można się w nim naprawdę zgubić (i dostać wpierdol ). No w każdym razie nie jest po prostu nadmuchane, żeby było duże, a faktycznie pięknie zrobione.
- szybka podróż
- złoto jest naprawdę wartościowe, szanujemy każdą wydawaną przez nas monetę i ogólnie jest co kupować
- klimatyczny soundtrack ze zremiksowanych kawałków z innych gothiców
Dawno żadna gra mnie tak nie wciągnęła ChodnikowyWilk - 2021-12-27, 14:35 Dzięki za rady Davos - 2021-12-27, 22:50 Spox Wilku Jak coś to pytaj na bieżąco
Kurde Antek, robisz mi coraz większego smaka na tego moda Ale dzięki za reckę Nie mogę się doczekać, aż w końcu będę miał trochę więcej czasu i sam się za to wezmę
[ Dodano: 2021-12-27, 22:53 ]
A właśnie, przy okazji zapytam: jak to jest z fabułą w tym modzie? Przechodzi się całość tzn. fabułę dwójki + NK + moda czy tylko samego moda? Bo jeśli to pierwsze to ta gra będzie trwała cholernie długo, przecież sama NK jest bardzo rozbudowana
[ Dodano: 2021-12-27, 23:00 ]
A w sumie jeszcze dopytam
Antybristler napisał/a:
- naprawiony jest system rozwoju postaci, nie trzeba kisić bonusów do końca gry, bo punkty z nich są liczone oddzielnie i nie wpływają na naukę
Czyli jak nauczymy się siły do np. do 60, a jednocześnie wbijemy z bonusów dodatkowe 20 to gra nam to liczby jakbyśmy mieli 80 siły, ale zapisane to jest w osobnych rubrykach (z jednej strony 60 siły, z drugiej 20)? Nawet ciekawy pomysł. A są w ogóle progi punktowe dla nauki znane z NK czy to też zlikwidowali?
Antybristler napisał/a:
- losowe zdarzenia
Ale losowe w sensie, że idziesz sobie drogą i coś się pojawia, a innym razem w tym miejscu już tego nie ma? A co z robieniem save'ów i wczytywaniem zapisów? Jak wczytujesz grę to znów mogą się pojawić losowe zdarzenia czy to się generuje tylko przy pierwszym odpaleniu gry? Jak to działa?
Antybristler napisał/a:
- szybka podróż
Czyli co, jakieś wszędobylskie teleporty/kamienie teleportacyjne, możliwość biegania czy po prostu "przeskoczenie" z punktu A do B np. na mapie?Antybristler - 2021-12-28, 12:59 Nie umiem z telefonu cytować.
1. To jest oddzielna gra, nie trzeba mieć nawet zainstalowanego g2nk, ale trzeba mieć kupionego.
Mod podobno jest dłuższy od samego g2nk, ja jeszcze potwierdzić nie mogę. Fabuła dzieje się przed stworzeniem magicznej bariery i w sumie jest to pełnoprawny prequel. Akcja dzieje się na zupełnie innej wyspie - Archolos. Jest ona wspomniana w Gothic 1 w książce o winie.
Jak mamy siły 80 (60 nauczonej i 20 bonusów) to przy nauczycielu jesteśmy traktowani jakbyśmy mieli 60, więc nie będzie przeszkadzało, że nauczyciel ma limit np 80.
Są progi, ale odpowiednio przeliczone, więc już nie da się oszukać ucząc się do 29, a potem 5
Ogólnie nie ma się co bać o build, bo bonusów jest masa.
Losowe zdarzenia - np. jakieś spotkania npc, których wcześniej nie było w tym miejscu. A to ktoś ci wpierdol będzie chciał spuścić w slumsach, a to jakiś oszust zaczepi, albo typ z pytaniem co sądzisz o legalizacji bagiennego ziela (a na co to? A komu to potrzebne?). Nie trzeba bawić się w wczytywanie.
Są runy teleportacyjne, ale niestety można ich używać tylko w specjalnych miejscach z pentagramem. Ale istnieją też przewoźnicy co za 10 sztuk złota zabiorą w jakieś dalsze części mapy.