Główna Poczekalnia Dodaj Moje screeny Najlepsze screeny dnia Prywatne wiadomości Zjedź najsamkurwadół Powrót do góry Forum Demotywatorów



Poprzedni temat «» Następny temat
Polski pociąg najładniejszym na świecie!
Autor Wiadomość
Davos 
Überszlachta
Freeeedooooom!


Wiek: Tak
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 23576
Skąd: Litwini wracają?

Medale: 10 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 02:42   

Antek - dobry troll :-D


A ten Dart zacny. Impuls też. Nie będę się wykłócał, który ładniejszy bo raz, że obydwa są równie ładne, a dwa, że pewnie i tak przez długi czas nie zobaczymy żadnego z nich na naszych torach :P
_________________
 
 
ZSK 
Junior Admin
Asst. Regional Manager


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 10721

Medale: 3 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 02:55   

Mylisz się, Impulsy jeżdżą w kolejach regionalnych w całej Polsce. Co więcej, zarówno Pesa jak i Newag mają po kilka modeli ezt-ów i wszystkie jeżdżą po naszych torach :-) Impulsy, które wysłałem w pop. poście mają właśnie malowania konkretnych województw.

Jakiś czas temu samorządy wojewódzkie zaczęły tworzyć swoje koleje i wszystkie zaopatrują się w nowe, polskie tabory. Na gorszych trasach wspomagają się nadal kiblami lub turbokiblami, ale po za tym poziom jest naprawdę spoko :-)

Po za tym Newag już chyba nawet zaczął produkcję pierwszej lokomotywy towarowej na świecie z toaletą dla maszynisty. Serio kurwa potrzeba było tylu lat żeby na to wpaść (y)

Ogólnie w świecie kolei polskie produkty są cenione, z tym, że nie mamy póki co składów klasy Pendolino czy TGV, ale nie szkodzi, bo kolej wysokich prędkości jest dość niszowym rynkiem.
_________________
I'm boring myself just talking about this.
 
 
Davos 
Überszlachta
Freeeedooooom!


Wiek: Tak
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 23576
Skąd: Litwini wracają?

Medale: 10 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 03:40   

Hm, ja Impulsów nigdy nie widziałem. Koleje regionalne faktycznie mają lepsze tabory, ale pociągi dalekobieżne, przynajmniej te, które przejeżdżają przez Poznań, nadal pamiętają wczesnego Gierka :) No, ale wierzę, że to się w końcu będzie zmieniać.
Pytanie, co z trakcją? Bo nic nam po nowoczesnych i wygodnych pociągach, jeśli nie będziemy mieć torów, po których będą mogły się poruszać.
_________________
 
 
Ascara 
Psychiatrolog


Dołączyła: 03 Sie 2014
Posty: 7042

Medale: 8 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 03:44   

Davos napisał/a:
A ten Dart zacny. Impuls też.


Przeczytałam Ismailes. Wystarczy internetów.

[ Dodano: 2016-02-07, 03:48 ]
Davos, hm? Jeździ chyba ich kilka w KW.
Ja chyba jechałam nim parę razy, tak mi się wydaje, że to Impuls właśnie kursuje na trasie Bydgoszcz-Piła czasami.
_________________
 
 
Davos 
Überszlachta
Freeeedooooom!


Wiek: Tak
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 23576
Skąd: Litwini wracają?

Medale: 10 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 03:56   

Nie jeżdżę tamtą trasą, ale wierzę na słowo :)
_________________
 
 
ZSK 
Junior Admin
Asst. Regional Manager


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 10721

Medale: 3 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 13:32   

Dużo Impulsów zakupiło Dolnośląskie. Zeszłej zimy powypierdalały się drzewa na tory na trasie do Szklarskiej i kilka Impulsów oberwało. O ile się nie mylę to sporo zamówień jest na etapie realizacji, to też nie wszędzie rzucają się w oczy póki co. Koleje śląskie natomiast od 4-5 lat na głównych trasach puszczają Elfy.

Zapomniałem dodać, że Darty, przynajmniej te pierwsze, są produkowane dla PKP, więc też się za jakiś czas pojawią. Oczywiście najpierw będą testy, za jakiś czas będzie pewnie w mediach ile to wyciągnął Dart na CMK i ludzie znowu będą stękać na Pendolino.

Nie wiem co masz na myśli mówiąc o dalekobieżnych. Obecnie Intercity składa się z kilku "klas" gdzie najwyższą jest wahadełko, a najniższa rzeczywiście jeździ na komunie, ale sukcesywnie się to zmienia. Nawet zupełnie nowe wagony podpięte po loki mają podobne malowanie do tych starych, stąd łatwo się pomylić, a uwierz mi, że w środku standard jest bardzo wysoki. Nawet produkujemy wagony z homologacją na 200km/h, można je poznać po tym, że mają czarne malowanie między szybami, taki efekt jednej szyby przez cały wagon. Także lokomotywy, choć może nie wyglądają jak nowe, to są po remontach głównych i bebechy mają całkiem niezłe. Najnowsza seria chyba siódemek (nie pamiętam) ma nawet ledowe światła. Obecnie składy ciągną EP09, czyli dziewiątki, oraz siódemki, obydwie potrafią osiągać 160km/h, oraz Siemensy, w tej chwili najszybsze lokomotywy na świecie i to pod nie produkowane są te wagony na 200km/h.

A jeśli chodzi o tory, no to tu jest troszkę gorzej, bo o ile główne trasy jak i stacje są remontowane i komfort jest całkiem ok, to trasę dla prędkości ponad 160km/h mamy obecnie tylko jedną, czyli Centralną Magistralę Kolejową. Rząd ogłosił sukces, w Polsce pociągi kursują 200 na godzinę i chuj, koniec inwestycji. A mało kto wie, że to jest tylko jedna trasa i to podzielona na dwa odcinki, bo w środku leży Włoszczowa ze starą trakcją i rozjazdami do wymiany, a za nią dwa czy trzy przejazdy kolejowe. A kolej +160 jest jak autostrada, musi mieć wyłącznie bezkolizyjne skrzyżowania. No i oczywiście odpowiednie łuki, ale to się tyczy każdej prędkości i nie tylko kolei ale również drogownictwa.
Na chwilę obecną, przynajmniej na południu, trasy między miastami są świeżo po remontach, z automatyką i prędkościami 120-160km/h także źle nie jest.
Problemem jest jedynie to, że w PL mamy napięcie stałe (wina komuny, bo zmuszono nas po wojnie do kupowania ruskich prostowników i transformatorów) a wszędzie na zachodzie jest prąd przemienny o dużo wyższym napięciu. Skutek jest taki, że często potrzebujemy składów wielonapięciowych i musimy budować podstacje z transformatorami dużo gęściej niż na zachodzie. I to się na pewno nie zmieni bo koszt byłby niebotyczny.
Ot moja wiedza w pigułce :-)
_________________
I'm boring myself just talking about this.
 
 
Davos 
Überszlachta
Freeeedooooom!


Wiek: Tak
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 23576
Skąd: Litwini wracają?

Medale: 10 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 13:42   

Pisząc o dalekobieżnych miałem na myśli coś takiego:



Nie wiem, jak się dokładnie nazywają, ale ciągle tego u nas pełno.


Ale tak poza tym to szacun za wiedzę :git: Widać, że znasz się na rzeczy :)
_________________
 
 
macbed
Überszlachta


Wiek: N/A
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 17990

Medale: 25 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 13:45   


Czemu ja tego jeszcze nie zignorowałem
_________________
 
 
Szyszek 
Loża Szyderców
Cheerful nihilist


Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 9210

Medale: 1 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 13:51   

Może tak naprawdę odczuwasz pociąg do pociągów, tylko po prostu chcesz to ukryć przed światem? :I
 
 
ZSK 
Junior Admin
Asst. Regional Manager


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 10721

Medale: 3 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 13:52   

No i to jest ta najniższa kategoria, nie pamiętam nazwy, w każdym razie np. na trasie Kraków-Wrocław czy tam nawet od Rzeszowa w ogóle ich już nie ma. Sukcesywnie będę zastępowane tymi, które są obecnie na generalnym remoncie lub są budowane od zera.

A Ty w ogóle podesłałeś jakiś hit, bo te wagony są podpięte pod lokomotywę towarową :D Słyszałem o takich przypadkach, ale wiem, że są bardzo rzadkie :git:

Dziękuję, czasem coś tam poszperam :wstyd:

Tak wyglądają najnowsze serie wagonów, dokładnie takie jeżdżą u nas, jeździłem i polecam:
http://podkarpackakolej.n...B7bnopuz-in.jpg

A tak te na 200km/h:

http://static2.money.pl/i...467993_m644.jpg

A tu dziewiątka po generalce:
http://2.static.s-trojmia...nia-Wroclaw.jpg
_________________
I'm boring myself just talking about this.
 
 
Mańka 
Überszlachta
Misia


Wiek: 100
Dołączyła: 28 Gru 2015
Posty: 6409

Medale: 10 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 13:58   

Davos, Impulsy jeżdżą z Poznania do woj. lubuskiego, będziesz na dworcu to zauważysz biało-niebieskie malowanie pociągu.
_________________
"Czasami konflikty muszą wybuchnąć tylko po to, żebyśmy wszystkiego nie robili sami jak takie osiołki".

"Małe złodziejaszki wieszacie, wielkim - nisko się kłaniacie".
Mikołaj Rej
 
 
Davos 
Überszlachta
Freeeedooooom!


Wiek: Tak
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 23576
Skąd: Litwini wracają?

Medale: 10 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-07, 13:59   

ZróbmySobieKupę napisał/a:
No i to jest ta najniższa kategoria, nie pamiętam nazwy, w każdym razie np. na trasie Kraków-Wrocław czy tam nawet od Rzeszowa w ogóle ich już nie ma. Sukcesywnie będę zastępowane tymi, które są obecnie na generalnym remoncie lub są budowane od zera.


U nas jeszcze sporo ich jeździ, często takie widzę na przejeździe kolejowym, które mijam w drodze do roboty. Ale fajnie, że powoli je będą wymieniać na nowsze.

ZróbmySobieKupę napisał/a:
Tak wyglądają najnowsze serie wagonów, dokładnie takie jeżdżą u nas, jeździłem i polecam:
http://podkarpackakolej.n...B7bnopuz-in.jpg

A tak te na 200km/h:

http://static2.money.pl/i...467993_m644.jpg


Wow, niezłe :O Nie miałem jeszcze okazji czymś takim jechać, ale tylko się cieszyć, że coś takiego powstaje :)

[ Dodano: 2016-02-07, 14:01 ]
manciara9 napisał/a:
Davos, Impulsy jeżdżą z Poznania do woj. lubuskiego, będziesz na dworcu to zauważysz biało-niebieskie malowanie pociągu.


Ok, będę ich wypatrywać jak zajadę w okolice dworca :)
_________________
 
 
Moris299 
Człowiek-Węgiel
Deus Ex Machinae


Wiek: 299
Dołączyła: 20 Wrz 2013
Posty: 20011
Skąd: Novigrad

Medale: 33 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-08, 18:59   

Davos jak to nie widziałeś idź kiedyś na dworzec na pewno jakiś zobaczysz :P


a co do prędkości pociągu jak jechałem ostatnio IC to jechałem 150km/h z Bdg do Poz

Temperatura zewnętrzną, prędkość pociągu, aktualne położenie itp na wyświetlaczach, ładnie, wagony wyciszane, że nic prawie nie słychać i wgl szok
_________________
 
 
ZSK 
Junior Admin
Asst. Regional Manager


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 10721

Medale: 3 (Więcej...)

Wysłany: 2016-02-08, 20:41   

Nom, serio teraz można się zdziwić. Dodatkowo na każdej remontowanej trasie kładzie się geowłókniny, ogólnie wymienia całą konstrukcję torowiska, do samego gruntu rodzimego, wymienia kompletną trakcję razem ze słupami i ich fundamentami (te się wysadza ładunkami wybuchowymi, spoko sprawa) remontuje każdy przystanek i stację na takiej trasie, kompletuje nowe oznakowanie, sygnalizatory i montuje automatykę przejazdową oraz buduje się nowe oświetlenie. Słowem: komplet. Wypierdala się też poczciwych dyżurnych ruchu na rzecz sterowania zdalnego.
Tylko nie zmienia się geometrii trasy, więc jak ktoś w chuj lat temu projektował dany odcinek na te 120km/h, to po remoncie nadal będzie na 120km/h.

I tak jako Morys rzecze, w tych nowych wagonach wszystkie drzwi elektryczne (prócz kibli dla nie-inwalidów), przebieg trasy, wszystkie dane, etc. Wars wygląda bardzo estetycznie. No jedynie wifi brak.

Tu macie fajną mapę maksymalnych prędkości rozkładowych:
http://www.plk-sa.pl/file..._10f582c9c7.jpg
_________________
I'm boring myself just talking about this.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Czy wiesz, że...

Strona wygenerowana w 0.076 sekundy. Zapytań do SQL: 25