To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mistrzowie.org Forum Oficjalne
forum zrzeszające użytkowników serwisu mistrzowie.org

Gry - Heroes of Might and Magic III (i ewentualnie inne części)

Slonx - 2013-09-28, 10:30
Temat postu: Heroes of Might and Magic III (i ewentualnie inne części)
Zapewne wielu z was miało styczność z tą klasyką, więc nie będę się wygłupiał opisywaniem tego cuda.

Chodzi o ewentualne ustawki, coby pograć przez neta, np. za pośrednictwem Hamachi. Jak się zbierze jakaś liczba chętnych, można tam założyć miszczową sieć i na niej grać.

Myślę, że gra w towarzystwie niektórych osób byłaby zaiste niezwykle interesująca. Sądzę, że to dobre miejsce, aby się umawiać na takie rozgrywki.

No a żeby temat też se troszkę żył, to daję ankietę, ale proszę o umieszczenie odpowiedzi również w komentarzu, wraz z uzasadnieniem.



Mój ulubiony zamek to Cytadela. Głównie z tego powodu, że czyni rozgrywkę bardziej taktyczną, a gdy się dobrze opanuje grę tymi jednostkami to śmiem twierdzić, że nie mają sobie równych.

Gnolle nie są może zbyt szybkie, nie są może przesadnie silne, ale mają przyzwoitą obronę i atak.
Jaszczuroludzie to rzeczywiście, przeciętne jednostki. Słaby atak, niezła jednakże obrona, dobre do odciągania uwagi.
Smocze Ważki (Oślizgi) to jedna z najlepszych jednostek tego poziomu. Niezwykle szybkie, rozpraszają zaklęcia i rzucają osłabienie. Ich taktyczne znaczenie jest niepodważalne, potrafią niweczyć wszelkie wysiłki wrogiego bohatera, mające na celu usprawnienie swoich jednostek czarami ochronnymi i wspomagającymi.
Bazyliszek to całkiem szybki stwór, z dobrym atakiem, przyzwoitą defensywą, całkiem niezłą ilością punktów życia, no i przede wszystkim, zamienia w kamień, co pozwala wyłączyć na parę tur przeciwnika z gry.
Gorgony to najpotężniejsze jednostki tego poziomu. Rewelacyjna defensywa, przyzwoita szybkość, dobry atak, duża ilość punktów życia i śmiertelne spojrzenie, które może zabijać nawet smoki.
Wyverny, wspaniałe jednostki na długie walki. Zatruwanie zmniejsza ilość punktów życia, co przy dużej liczbie jednostek w danym oddziale ma bardzo duże znaczenie. Gorzej u nich z defensywą i punktami życia, ale nie to jest w nich najistotniejsze.
Hydry już w Heroesie 2 były piekielnie groźne, atak wszystkich dookoła, powstrzymanie kontrataku... Teraz ich ilość PŻ została zwiększona, tak samo jak atak i obrona, zaś główne atrybuty pozostały. Walcząc z nimi trzeba niezwykle uważać, jak się ustawiamy.

Jakie są wasze preferencje i jak się podoba pomysł z wspólnym graniem?

KicerK - 2013-09-28, 12:44

Ja to Lochy lubię, ale nigdy w to jakiś specjalnie dobry nie byłem.
Slonx - 2013-09-28, 13:14

Może dlatego, że lubisz lamerskie Lochy? :P
KicerK - 2013-09-28, 13:18

XD lamerskie, zawsze robiłem kumpli lochami, bo sami brali lakieś lamerskie zamki. Każdy kiedyś może wkońcu zrozumie, że lochy to jedyny słuszny zamek w grze :-D
Slonx - 2013-09-28, 13:20

Ciekawe pole do dyskusji, może jednak wyjaśnisz, dlaczego akurat Lochy są takie dobre? :)
KicerK - 2013-09-28, 13:29

Nah, nie mogę tego wyjaśnić, to jest coś wyższego :p a tak to grałem w Heroes 3 dawno, pewnie z kilka lat temu. Najbardziej mi się spodobali i tyle :) Może wrócę do Heroes, i przypomnę sobie czemu ich lubiałem.
Slonx - 2013-09-28, 14:09

KicerK napisał/a:
Może wrócę do Heroes, i przypomnę sobie czemu ich lubiałem.


Pomijając błędy ortograficzne i interpunkcyjne, to właśnie można się ustawić na grę przez neta. Dobrze by oczywiście było, jakby grały więcej, niż 2 osoby.


Co do lochów, to zamek jest dla mnie lamerski, jak już wspomniałem. Dlaczego? Przez jednostki, które w zasadzie nie mają sensownego zastosowania jako całość. Ciężko wymyślić jakąś konkretną taktykę. Owszem, są to jednostki silne, które w walce z kompem sobie poradzą bez problemu, ale te problemy się rodzą, kiedy tylko natrafimy na kogoś, kto korzysta z szerokich wachlarzy różnorakich jednostek.

Troglodyci to jednostka bardzo kiepska. Ma może większy atak od np. Gnolli, ale znacznie gorszą obronę, zadaje też mniejsze obrażenia. Jest tylko nieco szybsza i nie można jej oślepić, ale komu się chce oślepiać troglodytów, skoro ci padają jak muchy bardzo szybko?
Harpie byłyby jednostką przydatną, ale mają żałosną obronę, mało punktów życia, poza powracaniem na miejsce i powstrzymywaniem kontrataku, mają mało do zaoferowania. Poza tym, to powracanie na miejsce bywa uciążliwe, kiedy chcemy zablokować wrogich łuczników. Musimy wtedy zrezygnować z jednego ataku, a to w wielu przypadkach bywa kluczowe.
Obserwatorzy są przeciętnymi strzelcami z dobrą walką wręcz. Tylko tyle.
Meduzy mają mało strzał, nie są wybitnymi strzelcami. Magowie zjadają je na śniadanie, bo oprócz tego, że zadają większe obrażenia (oczywiście są mniej wytrzymali) to jeszcze zmniejszają koszt rzucania zaklęć. Meduzy tylko zamieniają w kamień, ale aby to zrobiły, muszą walczyć wręcz, w czym nie są w sumie takie złe. No ale mały jest z nich pożytek.
Minotaury są potężne, to świetne jednostki i nie ma sensu nad nimi debatować, bo nie da się temu zaprzeczyć.
Mantykory (Chimery) mają niezły atak, ale kiepską obronę i wytrzymałość. Potrafią paraliżować, ale nie zdarza im się to często. Jednostki do szybkiego zasieczenia. Dla mnie Wyverny przydatniejsze, a z innych zamków o wiele silniejsze są Nagi, Czarni Rycerze, Jednorożce czy Czempioni. Nie ma co porównywać.
Smoki są naprawdę silne i w połączeniu z dobrym, czarującym bohaterem, mogą siać spustoszenie. Problemem jest to, że nie można ich wspomóc czarem w walce, co nie odpowiada mojemu stylowi.

Jeszcze dochodzi mapa przygody. Dla Lochów terenem przyjaznym są podziemia, dla Cytadeli bagna. Na bagnach kara do ruchu jest największa, natomiast bohater z cytadeli będzie się na niej poruszał bez kary. Tak jak np. po podziemiach. Bohater Lochów dostaje jakąś premię do poruszania się po podziemiach, ale na bagnach ma karę 75%. To bardzo dużo. Taka umiejętność, jak znajdowanie drogi, gdyby rozwinąć u jednego i drugiego bohatera sprawia, że ten z cytadeli na większej ilości trudnych terenów porusza się lepiej.

brzozik70043704352251515 - 2013-09-28, 16:14

Wchodze w ustawke, gralem w te gierke duuuuzo czasu, znam takie tricki, ze az mnie korci zagrac.

pisze sie!

Zaknafein - 2013-09-28, 16:24

Ja mam gdzieś u siebie oryginalną serię z heroes
Mój ulubiony zamek to Forteca, bo mają aż 3 jednostki, które mogą atakować z dystansu. Ewentualnie Lochy, 2 dość dobre dystansowe jednostki, które nie mają ograniczeń w walce wręcz i czarne smoki B)

brzozik70043704352251515 - 2013-09-28, 16:37

Forteca faktycznie dobry zamek, ale wszystko zalezy od tego, jakie artefakty sa dostepne.

Na duzej mapie xxl z dobrym sprzetem to praktycznie zaden zamek nie jest potrzebny >:>

Slonx, chetny na solowke? Tak w ogole to pojdzie gierka na piracie czy musze kupic oryginal?

Slonx - 2013-09-28, 16:40

O to to, Fortece jak najbardziej rozumiem, tu nawet nie chodzi o 3 jednostki dystansowe (bo akurat Gremliny są dosyć cienkie), ale o ich niebagatelne znaczenie strategiczne. Każda, nawet słaba jednostka strzelająca jest tak długo groźna, dopóki może strzelać. Jak masz takie jednostki 3, trzeba je zneutralizować. Tytanów nie jest łatwo, magowie obniżają koszt rzucania zaklęć (doskonałe na długie walki), no a gremliny sobie są i strzelają.
Rozczarowujące są oprócz tego dżiny, rzadko rzucają przydatne zaklęcia, ale cała reszta wymiata. Dodatkowo, Alchemicy to bardzo dobrzy bohaterowie.

To trzeba się zgadać na jakąś ustawkę. Dawno nie grałem, bo nie mam za bardzo z kim, a już mi się nie chce grać z kompem, zwłaszcza, jeśli przeszło się wszystkie kampanie.

Kiedy komu pasuje?

[ Dodano: 2013-09-28, 16:43 ]
brzozik napisał/a:
Slonx, chetny na solowke? Tak w ogole to pojdzie gierka na piracie czy musze kupic oryginal?


Pójdzie na piracie. Solówki są nudne na dużych mapach, bo nic nie robisz, tylko tłuczesz potwory, ale czemu nie. Rzecz w tym, że jeżeli będzie więcej chętnych, to lepiej zagrać w większym gronie.

Co do wersji gry, to są wersje z CD Project i z tego drugiego polskiego dystrybutora. Wersje muszą być kompatybilne. Nie ma problemu z pobraniem III części wraz z dodatkami, mógłbym nawet wrzucić na jakiś serwer, albo równie dobrze na chomika i udostępnić na koszt swojego transferu.
Kwestia do ugadania.

Nie wiem kiedy zagramy, może znajdę czas wieczorem, teraz na 3 godziny jednak na pewno mnie nie będzie.

brzozik70043704352251515 - 2013-09-28, 16:55

No to elagancko :)

Wlasnie ja tam lubie 1na1, pod warunkiem, ze nie bedziesz zamulal w swojej rundzie, typu rekrutowanie jednostek z przybocznych siedlisk, chodzenie regularnie co tydzien po wszystkich wiatrakach itd. szkoda czasu, ja tak osobiscie nie robie.

Jak wiecej osob sie podejmie wyzwania to nie ma problemu.

Mysle, ze wieczorem (o ile mi cos nie wypadnie) mozna zagrac, jak bedziesz mial czas, tylko musimy sie dogadac jakie moga byc dostepne artefakty i czary na mapie itd.

[ Dodano: 2013-09-28, 16:58 ]
Slonx napisał/a:
Dodatkowo, Alchemicy to bardzo dobrzy bohaterowie.
Kiedy komu pasuje?


zwlaszcza jak sie ma tego murzyna, ktory moze je upgradowac

Zaknafein - 2013-09-28, 17:00

Ja to lubię czarodzieja Solmyra ;) łańcuch piorunów i dodatkowo podstawowy talent magiczny ma od razu, a na ekspercie to + 15% obrażeń magicznych <3
brzozik70043704352251515 - 2013-09-28, 17:10

to moze zagrasz z nami wieczorem?
Zaknafein - 2013-09-28, 17:23

W niedalekiej przyszłości mogę zagrac, na dzisiejszy wieczór się z koleżanką umówiłem ;)
A wgl. to mam jakąś wersję exclusive, "heroes 1-4 complete"

brzozik70043704352251515 - 2013-09-28, 17:47

no to powodzenia z kolezanka, mam nadzieje, ze Polka, Angielki nie grzesza uroda ;)

a co do wersji to bedziemy musieli miec pewnie jednakowa, Slonx zalatwi ;)

Zaknafein - 2013-09-28, 18:20

brzozik napisał/a:
no to powodzenia z kolezanka, mam nadzieje, ze Polka, Angielki nie grzesza uroda ;)


Ruska :P

Wracając do heroesów, najgorzej mi się grało wrotami żywiołów, chyba tylko Grala fajnego mieli.

brzozik70043704352251515 - 2013-09-28, 22:36

i?
Slonx - 2013-09-28, 23:29

Sorry, zeszło mi trochę. Już uploaduję wersję gry, może zdążymy dzisiaj zagrać.

[ Dodano: 2013-09-28, 23:52 ]
Na szczęście nie musiałem uploadować, bo kiedyś se to zachomikowałem.



Należy kliknąć w TEN adres, tutaj znajduje się zachomikowana wersja gry HoMM3 wraz z dodatkami. Jest to tzw. Złota Edycja, jak ktoś już ją ma, to nie musi pobierać, nasze wersje będą się zgadzały.

Udostępniam plik z tego folderu na koszt własnego transferu, na razie 5,5 giga, dla potrzebujących, co byście nie musieli płacić.

Jeżeli transfer się skończy, proszę o wiadomość na priv, a znowu go zwiększę.

Hasło do folderu brzmi "miszczowie".

Jednocześnie mam szczerą nadzieję, że nikt nie nadużyje mojej uprzejmości i nie będzie rozsyłał tego linku wraz z hasłem po znajomych. Udostępniam to wyłącznie dla użytkowników tego zacnego forum i proszę to respektować.


TUTAJ można pobrać program "Hamachi". Należy go zainstalować, wystarczy wersja bezpłatna, następnie założyć konto.
Po założeniu konta, należy wyszukać istniejącą sieć. Sieć, którą założyłem nazywa się "MistrzowieForum" - należy wpisać dokładnie to samo, co mieści się w cudzysłowie. Hasło do sieci to "miszczowie".

Zapraszam do gry.

brzozik70043704352251515 - 2013-09-29, 00:40

dobra, zaraz zaczynam zassysac :) a meczyk moze przelozymy na jutro?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group