To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mistrzowie.org Forum Oficjalne
forum zrzeszające użytkowników serwisu mistrzowie.org

Humor - Polityczne zarty, memy, itp.

JankielKindybalista85 - 2017-02-26, 17:27

ZróbmySobieKupę napisał/a:
No cóż, a ponoć posiadanie zainteresowań przyciąga płeć przeciwną. Jak widać nie wszystkie zainteresowania pod to podchodzą :v Jebać mój ścisły umysł :(

Hej mała, pokazać ci jak podnosi się semafor?" :troll:

ChodnikowyWilk - 2017-02-26, 17:31

:haha:
Mormegil - 2017-02-26, 18:51

No Panie, nie spodziewałem się. :piwo:

[ Dodano: 2017-02-26, 18:51 ]
ZSK napisał/a:
Potrafi podać od chuja różnych sygnałów, jeśli ktoś ciekaw to pytać.

:-)

ZSK - 2017-02-26, 19:07

A widzisz :piwo:
Mormegil - 2017-02-26, 19:11

Ty mi tu nie piwkuj tylko dawaj od chuja sygnałów. :troll:

[ Dodano: 2017-02-26, 19:12 ]
Albo dobra, wygooglałem sobie, już nie będę Cię męczył. :)

ZSK - 2017-02-26, 19:12

Nom, na wiki jest ładnie opisane. A ja na drugą litanie nie dam się namówić.
Mormegil - 2017-02-26, 19:21

Ej trudne to. Zanim bym ogarnął, co mam robić, to już bym się wpakował w następny semafor.
Moris299 - 2017-02-26, 20:26

ZróbmySobieKupę napisał/a:
ablablablabladidnblablablareadblablablalolblablalblabla



To jest tarcza ostrzegawcza semaforowa:
Obrazek
Dwie komory, zielona i żółta, potrafi podać cztery różne sygnały, zależnie od tego, co wyświetla semafor.

A to sam semafor wjazdowy:
Obrazek
Potrafi podać od chuja różnych sygnałów, jeśli ktoś ciekaw to pytać.


a to jest rozjebany semafor:
https://www.youtube.com/watch?v=2F89dl26wq8

[ Dodano: 2017-02-26, 20:28 ]
a tak w ogóle to nie prościej by to było wszystko zautomatyzować?
Czujnik z GPS i inne dane podaje prędkość poprzez internet lub fale krótkiego zasięgu do jakiejś pobliskiej, zautomatyzowanej stacji, ta wylicza za ile minut trzeba zamknąć najbliższy przejazd i tyle?
A zwrotnice mogły by się ustawiać automatycznie na podstawie identyfikatora pociągu

ZSK - 2017-02-26, 23:34

Prostsze i bezpieczniejsze jest to co stosują w praktyce. W sensie te automatyczne przejazdy. Można by się jedynie pokusić o skrócenie drogi hamowania. A jeśli chodzi o dróżników na stacji, to myślę, że licznik osi na trasie załatwiłby sprawę. Czoło mija licznik - dróżnik dostaje sygnał by zamykać. Tyle w temacie. Aż dziw, że to tak nie wygląda w praktyce.

Obecnie każdy ciapong i tak ma GPS, nawet stare złomy :P

[ Dodano: 2017-02-26, 23:36 ]
Natomiast dyżurnych ruchu zastępuje się obecnie komputerami, coś w ten deseń jak to opisałeś (y)

Moris299 - 2017-02-26, 23:38

no tak, redukują liczbę pracowników, ale jakoś taniej nie jest :|
ZSK - 2017-02-26, 23:52

Przewoźnicy nie zajmują się utrzymaniem linii. To tak jakbyś obwiniał generalną dyrekcję dróg, że bilety na autobus są drogie :P
Moris299 - 2017-02-27, 00:11

Czyli co w sumie tory itp. są z naszych podatków? Państwo to robi?
ZSK - 2017-02-27, 00:17

No tak, a kto ma robić? :D
"PKP PLK" to zarządca infrastruktury kolejowej, tak jak GDDKiA zarządza drogami krajowymi i autostradami. Z tym, że kolej to zamknięta sieć i tam za opłatą i po spełnieniu warunków mogą z niej korzystać zarówno prywatni jak i państwowi przewoźnicy.

Coś jak w lotnictwie, lotniska i utrzymanie ruchu jest państwowe, LOT też, ale prócz tego latają i korzystają z lotnisk Wizzairy i inne takie.

Moris299 - 2017-02-27, 00:22

Cytat:
za opłatą

Czyli jednak przewoźnicy też się dorzucają

[ Dodano: 2017-02-27, 00:24 ]
No nie wiem
Cytat:
No tak, a kto ma robić?

W sumie nie wiem, nigdy nad tym nie myślałem.

Davos - 2017-02-27, 02:18

ZSK, bardzo ciekawy i szczegółowy post :piwo:

Ale muszę przyznać, że jedna rzecz nie daje mi spokoju i to od dawna: Jak i kiedy dróżnicy załatwiają potrzeby fizjologiczne? :PP Bo rozumiem, że oni tam siedzą w pojedynkę? I powiedzmy przyciśnie ich dwójka, a tu nie mogą opuścić stanowiska bo nie ma kto ich zastąpić, a lada chwila może zadzwonić telefon, że pociąg nadjeżdża. Muszą czekać do przejazdu najbliższego pociągu i podniesienia szlabanu i wtedy mają powiedzmy 5 minut, żeby skoczyć do kibla zanim przyjedzie następny pociąg czy jak to działa?

Mormegil - 2017-02-27, 06:51

Może ze sracza sterują przejazdem.
widzu - 2017-02-27, 07:54

ZróbmySobieKupęWMiejscuPracy
ZSK - 2017-02-27, 09:12

Tak, siedzą w pojedynkę, 12sto godzinne zmiany. Kiedyś nie było w ogóle więc o dwójce w pracy nie było co marzyć, teraz mają tojki dostawione gdzieś obok, więc też bez szału, ale zawsze coś. Oprócz telefonów jest kilka dzwonków, takich jak w szkole, każda "stacja" która może wysłać pociąg ma dzwonek o innym tonie żeby od razu można było poznać. Dzwonki są też na zewnątrz, w razie gdyby np. dróżnik odśnieżał, bo to też jego obowiązek. Czyli po prostu słyszy dzwonek to kończy temat i idzie na stanowisko, ewentualnie po przepuszczeniu pociągu wie ile czasu tor będzie zajęty i wtedy może zrobić swoje. W razie gdyby nie zdążył, albo rogatki się zjebały to ma radio-stop.

[ Dodano: 2017-02-27, 09:16 ]
Gorzej mają maszyniści, pierwszą na świecie lokomotywę z toaletą zaprezentowali Polacy, jakieś dwa lata temu :D

Davos - 2017-02-27, 12:45

Wszystko jasne. Dziękować :piwo:
Mańka - 2017-03-05, 17:31




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group